سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشتباهات مهم در نصب کولر گازی (قسمت اول)

اشتباهات مهم در نصب کولر گازی (قسمت اول)

 

 

  1. هرگز کمپرسور کولر گازی را در حفاظ بسته قرارندهید، چراکه ممکن است هوای خروجی مستقیما وارد دستگاه شده و موجب بروز اشکال و عدم کارکرد صحیح شود. ضمنا سرویس و دسترسی به دستگاه نیز مشکل خواهد بود. در نتیجه افت راندمان در دستگاه بوجود آمده و نهایتا باعث صدمه دیدن کمپرسور خواهد شد. (فضاهای لازم برای کارکرد دستگاه را از روی جداول مهندسی و یا کاتالوگ شرکت‌های سازنده استخراج نمایید.)
  2. هرگز ورودی یک کمپرسور روبروی خروجی کمپرسور دیگر قرار نگیرد. این کار باعث افت راندمان خروجی دستگاه می‌شود. در صورت نصب چند دستگاه در کنار هم آن‌ها را پهلو به پهلو یا پشت به پشت نصب نمایید. ورود هوای گرم خارج شده از یک دستگاه ، راندمان دستگاه رویرو را بشدت کاهش می‌دهد.
  3. به گردش صحیح هوا در کندانسور بیرونی دقت نمائید. (سرعت باد باید بیش‌تر از7 متر بر ثانیه باشد) درصورت کار نکردن فن کندانسور بیرونی، ممکن است صدمات جدی به سیستم وارد شود. توجه داشته باشید که یونیت بیرونی بایستی به گونه‌ای نصب شود که باد از رو به رو به آن وزیده نشود. درغیر اینصورت بازده دستگاه کاهش خواهد یافت.
  4. به وضعیت نصب کمپرسور دقت نمائید.
    • کمپرسور را در مکان‌هایی که احتمال جمع شدن برف روی آن وجود دارد، نصب نکنید.
    • اگر کمپرسور را در پارکینگ نصب می‌کنید، توجه نمائید که اتومبیل جلوی آن پارک نشود و راه هوا را مسدود نکند.
    • نصب کمپرسور درسایه باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می‌شود. ضمنا استفاده از سایه بان در صورتی که مزاحم گردش هوا نباشد توصیه می‌گردد.
  5. وقتی پنل داخلی را بصورت دیواری نصب می‌کنید، دقت نمائید راه لوله درین حتما باز بوده و محل نصب کاملا تراز باشد تا آب از دستگاه چکه نکند و از استفاده‌ی ‌لوله درین مشترک برای دو دستگاه بپرهیزید.
  6. محل نصب دستگاه را به لحاظ سرویس و تعمیرات در جای مناسب در نظر بگیرید. تا در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیرات به مشکل بر نخورید. توصیه می‌گردد دستگاه را بر روی پشت بام یا تراس نصب شود تا در مواقع لزوم به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
  7. محل نصب کمپرسور دستگاه را به لحاظ صدا و لرزش و همچنین هوای گرم خروجی آ ن پیش‌بینی نمائید. صدا و هوای گرم خروجی از کمپرسور ممکن است موجب سلب آسایش مصرف کننده و سایرین شود.
  8. نصب کندانسور، در اطراف مولدهای حرارتی و دودکش‌ها اشتباه است، زیرا باعث افت راندمان و خرابی دستگاه خواهد شد.
  9. پنل داخلی را در سطحی درست و تراز نصب فرمائید. عدم نصب صحیح ممکن است موجب توزیع نامناسب مبرد در کویل دستگاه و همچنین تخلیه نا مناسب آب تقطیر شده و آب، از قسمت‌های دیگر چکه نماید.

 

 


اشتباهات مهم در نصب کولر گازی (قسمت اول)

منبع   : شرکت تهویه مهاجر